قدس آنلاین - علی محمدزاده: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی از کسری ۲۳۰ میلیارد ریالی اعتبارات حقوق و مزایای کارکنان در خراسان رضوی برای سال جاری خبر داد.

کسری ۲۳۰ میلیارد ریالی اعتبارات حقوق و مزایای کارکنان در خراسان رضوی

رضا جمشیدی گفت: هر چند لایحه بودجه دولت اردیبهشت ماه به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، اما محل تأمین اعتبارات برخی از ردیف‌ها مشخص نبود، لذا به منظور مشخص شدن نحوه تأمین اعتبارات و معین کردن محل‌های کاهش، لایحه مجدداً در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: یکی از دلایل اصلی تأخیر، در ابلاغ بودجه‌های استان‌ها بود که در نهایت اول تیرماه جاری این ابلاغ صورت گرفته است.

وی در بیان جزئیات بودجه استان در بخش‌های استانی، ملی و پیوست قانون گفت: ابلاغ این سه بخش از اعتبارات دریافت شد، ولی در بخش ملی و اعتبارات قانون توسعه متوازن که جایگزین ماده 180 شده است، هنوز ابلاغی صورت نگرفته است.

جمشیدی ادامه داد: در بخش اعتبارات ملی استانی شده سهم خراسان رضوی 154 میلیارد تومان تعیین شده، که با توجه به اعتبار 160 میلیاردی سال گذشته شاهد کاهش 6 میلیاردی هستیم.

وی اعتبارات هزینه‌ای استان را 437 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این اعتبارات شامل اعتبارات دستگاه‌های مشمول بودجه استانی است و این رقم در سال گذشته 377 میلیارد تومان بود.

جمشیدی اظهار داشت: در سال جاری ثبت اسناد و ثبت احوال از شمول دستگاه‌های استانی خارج شده و در زمره دستگاه‌هایی قرار گرفتند که به صورت مستقیم از مرکز اعتبارات خود را دریافت می‌کنند، لذا بر همین اساس 237 میلیارد تومان برای پرداخت حقوق کارکنان این دستگاه‌ها و 200 میلیارد تومان هم برای سایر هزینه‌ها تعریف شده است.

وی افزود: با تعیین افزایش ضریب 12 درصد کارکنان برای تأمین اعتبارات حقوق و مزایای کارکنان با کسری 9 درصدی (حداقل 23 میلیارد تومان) مواجه هستیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی گفت: در بخش تملک دارایی‌های سرمایه‌ای نیز با رشد 7/26 درصدی نسبت به سال قبل روبه رو هستیم و از 320 میلیارد در سال قبل به رقم 406 میلیارد تومان رسیده است.

وی افزود: در این بخش سهم هر شهرستان و هر دستگاه در شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان مشخص خواهد شد.

جمشیدی همچنین از حذف ستون ماده 12 از بودجه که مربوط به اعتبارات زیارت بود، خبر داد و افزود: یک ردیف با عنوان «طرح زیارت» با اعتبار 27 میلیارد و 500 میلیون تومان در بودجه آمده است، اما نحوه تقسیم یا سهم استان‌ها مشخص نشده است و تا زمان ابلاغ جدول بودجه نمی‌توان اظهارنظری کرد.

وی از وجود 3 هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی نیمه تمام در خراسان رضوی خبر داد و افزود: در سال گذشته 8/38 درصدی اعتبارات عمرانی استان تخصیص یافت که امیدواریم در سال جاری درصد قابل توجهی از اعتبارات تخصیص یابد و به تمام دستگاه‌ها اعلام شده که اولویت اصلی اتمام پروژه‌های نیمه تمام است.

وی افزود: رقم پیشنهادی دولت برای حاشیه شهر مشهد در لایحه بودجه 100 میلیارد تومان بوده که تصویب شده است. وی یادآور شد: 574 میلیارد تومان سهم خراسان رضوی از پروژه‌های ملی است که تمام یا قسمتی از آن منتسب به استان است.

وی با اشاره به مجموع اعتبارات استان اظهار داشت: این اعتبارات 1977 میلیارد تومان است و نسبت به رقم 1695 میلیارد تومانی سال قبل 6/16 درصد رشد داشته است.

وی درآمدهای عمومی استان در بودجه سال جاری را 17/29 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: با احتساب 42 میلیارد تومان درآمد اختصاصی این رقم به 3029 میلیارد تومان می‌رسد.

وی تصریح کرد: استان خراسان رضوی در بخش درآمدهای عمومی 5/17 درصد رشد داشته است و 90 درصد آن مربوط به درآمدهای مالیاتی و 10 درصد غیرمالیاتی است که به طور مثال سهم نیروی انتظامی (فرماندهی استان) 235 میلیارد تومان و پزشکی قانونی 65 میلیارد تومان است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.